۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

همه راه های عبور از فیـ.لتر

وضعیت فیـ.لترینگ در ایران نیاز به توضیح ندارد، ما در دنیا در مواردی حائز رتبه های اول و دوم هستیم؛ تصادفات جاده ای ،مصرف نوشابه های گازدار و فیـ.لترینگ اینترنت. (اگه مورد دیگری هم هست بفرمایید، اضافه کنم) مشکل دیگه بلاتکلیفی این مساله مثل بسیاری دیگه از مسائله، امروز یه سایت یا وبلاگ بازه فردا میبندند پس فردا ... . متاسفانه بی نظمی و اعمال سلیقه، وب ایران رو به نابسامانــی (ساماندهی) عجیبی کشانده، بسیاری از سایتهای تحلیلی ،خبری و علمی فیـ.لتر هستند.
بی تردید بارها اتفاق افتاده که نیاز ضروری به دسترسی به سایتی داشته اید اما با احترامات خاص (همان مشترک گرامی!!) مسئولین مخابرات روبرو شده اید، این مقاله برای شما نوشته شده است. توجه کنید که راه های مختلف در شرایط گوناگون مفید خواهند بود و هر بار بسته به نیازتان باید راه متناسب را در پیش بگیرید.

همه راه های دسترسی به سایتهایی که مسدود شده اند:

1- اشتراک در خوراک سایتها:
یکی از بهترین و موثرترین راهها، اشتراک در خوراک سایتهاست، البته باید در آدرس فیدبرنر سایت مورد نظر مشترک بشید، اگر سایت مورد نظر آدرس فیدبرنر ارائه نداده، خودتان برایش بسازید. برای اشتراک «خوراک پخته وب 3» در گوگل ریدر روی این کلیک کنید. اگر نمیدانید خوراک چیست، این را بخوانید. برای اشتراک خوراک وب 3 در سرویسهای دیگر به اینجا بروید و سرویس دلخواه تان را انتخاب کنید.

2- استفاده از ip بجای url:
بجای آدرس سایتها از ip آنها استفاده کنید. برای بدست آوردن ip سایت ها در حالی که به اینترنت وصل هستید به Command Prompt<programs>Accessories بروید، بنویسید ping www.example.com (بجای example نام سایت مورد نظر را وارد کنید.) و اینتر رو بزنید. عددی مثل 69.147.76.140 به شما میدهد، از آن بجای url استفاده کنید. این عدد ip سایت خوشمزه است. اگر خوشمزه برای شما فیـ.لتره میتونید از اون استفاده کنید.

3- وارد کردن s بعد از http :
با قرار دادن s بعد از http در url سایتها میتوانید به بسیاری از سایتها که چنین امکانی دارند، دسترسی داشته باشید، بعنوان مثال اگر بالاترین برای شما فیـ.لتره از این و اگر دنباله فیـ.لتره از این استفاده کنید.

4- افزونه های فایر فاکس:
برخی از افزونه های فایرفاکس در این زمینه بسیار خوب و قدرتمند عمل میکنند، در مقاله ای مستقل به معرفی برخی از بهترین های آنها خواهم پرداخت، اینجا به عنوان نمونه میتوان از * !freeaccess plus نام برد که با آن قادر به دسترسی به معروفترین سرویسهای مسدود شده وب میشوید.

5- صفحه ذخیره شده در سایتهای بوکمارکینگ:
بعضی سایتهای اشتراکی و بوکمارک مانند stumbleupon و furl یک کپی از صفحاتی را که توسط کاربران به اشتراک گذاشته میشود ذخیره میکنند. شما از طریق این سایتها میتوانید به صفحه مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

6- کش سایتهای جستجو:
سایتهای جستجویی همچون گوگل و یاهو صفحات رو ذخیره میکنند، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد مواردی که در گوگل یا یاهو جستجو کرده اید، اما وقتی میخواسته اید نتایج رو ببینید، صفحه مورد نظر فیـ.لتر بوده، شما کافیه روی کلمه ی cache در نتایج جستجو کلیک کنید و به نسخه ذخیره شده ی صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

web3b.blogspot.com

7- سرویسهای مترجم:
سایتهایی مانند AltaVista BabelFish و Google Translate امکان ترجمه آنلاین صفحات اینترنت از یک زبان به زبان دیگر را میدهند، به یکی از آنها بروید و آدرس مورد نظر را برای ترجمه وارد کنید.

8- دریافت از طریق ایمیل:
بعضی سایتها مانند Web2Mail صفحات وب را به ایمیل تبدیل میکنند، به آدرس www@web2mail.com ایمیل بزنید، آدرس صفحه مورد نظر رو در محل موضوع ایمیلتون وارد کنید، بعد از حدود 5 دقیقه صفحه مورد نظر به ایمیلتون ارسال میشود.

9- نرم افزار های فیـ.لتر شکن:
شما هم لابد بسیاری از نرم افزارهای فیـ.لتر شکن را امتحان کرده اید اما جواب نداده اند، آخرین نسخه ultrasurf رو امتحان کنید، مطمئن باشید که جواب میده. آخرین نسخه ultrasurf رو از اینجا دریافت کنید. توجه داشته باشید که همیشه باید از آخرین و جدیدترین نسخه این نرم افزار استفاده کنید.

10- سایتهای فیـ.لتر شکن:
البته سایتهای فیـ.لترشن اغلب خودشان بسرعت فیـ.لتر میشوند، اینجا بروید و ایمیل تان را وارد کنید. هر روز آدرس یک سایت فیـ.لتر شکن جدید به ایمیل شما ارسال میشود. البته خود این آدرس فیـ.لتره، اما کافیه شما یکبار موفق به ورود به اون بشید.

11- ریدایرکت کردن با کوتاه کننده های url:
سایت هایی هستند که آدرس های url را به آدرسهای کوتاه تری تبدیل میکنند. میتونید آدرس مورد نظر را به آدرس کوتاه تری تبدیل کنید و روی اون کلیک کنید تا به آدرس مورد نظر وارد شوید. بعنوان نمونه میتوانید از MooURL یا SnipURL استفاده کنید.

12- پروکـ.سی در مرورگر:
سایتهای * متعددی هستند که پروکـ.سی های رایگان ارائه میدهند،
در فایرفاکس Advanced>Network>ConnectionSettings>Manualproxyconfigurationبروید، پروکـ.سی را مقابل HTTP proxy وارد کنید.

web3b.blogspot.com
در اینترنت اکسپلورر به Tools>Internet Options>Connections>LAN Settings بروید، تیک Proxy Server را بزنید و پرکـ.سـی را وارد کنید.

web3b.blogspot.com

13- آرشیو اینترنت:
سایت Internet Archive بیشتر وبسایتها را آرشیو میکند. وارد سایت Internet Archive شده، آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید، روی take me bake کلیک کنید و آخرین تاریخ آرشیو شده در سایت را ببینید.

* مطالب سایتهای تخصصی:
سایت no-filter مطالب آموزشی خوبی در این زمینه داره، از مطالب این سایت استفاده کنید و اطلاعات خودتون رو تکمیل و بروز کنید.

* اشتراک در خوراک وب 3:
این وبلاگ یکی از وبلاگهای سرّی وب 3 میباشد، برای استفاده از مقالات وب 3 و دیگر وبلاگهای سرّی وب 3، باید مشترک خوراک وب 3 * شوید. شما با اشتراک در خوراک وب 3، آموزشهای بعدی و راه های جدید عبور از فیـ.لتر را خواهید داشت. برای اشتراک خوراک وب 3 در گوگل ریدر روی این کلیک کنید. برای اشتراک خوراک وب 3 در سرویسهای دیگر به اینجا بروید و سرویس دلخواه تان را انتخاب کنید.وبلاگ اصلی وب 3 نیز در این آدرس قرار دارد. با اشتراک در خوراک وب 3 در صورت فیـ.لتر شدن وب 3 نیز به آن دسترسی خواهید داشت، اگر نمیدانید، خوراک چیست، اینجا را بخوانید. اگر میخواهید بدانید وبلاگ های سرّی وب 3 چیستند، اینجا را بخوانید.

چنانچه شما راه های دیگری برای دسترسی به سایتهای فیـ.لتر شده میدانید، لطفا در قسمت نظرات بنویسید تا اضافه کنم.

مقاله مرتبط به زبان انگلیسی: hongkiat.com
منبع: وب 3
لینک منبع


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed